Categories: ساخت استخر

طراحی استخر خانگی

طراحی استخر خانگی معمولا توسط پیمانکاران با تجربه و ماهر انجام خواهد شد. می توان گفت ساخت استخر کاری تخصصی می باشد که برای هر کسی مقدور نخواهد بود و دارای اصول خاص خود می باشد. قبل از اینکه نسبت به احداث استخر خانگی اقدام کنید بهتر است نسبت به ضوابط طراحی استخر خانگی اطلاعات داشته باشید.

 همچنین پیشنهاد می‌کنیم از پیمانکاران استفاده کنید که پایبند به این ضوابط باشند. ساخت و طراحی استخر خانگی امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اکثر خانواده‌ها برای فراهم کردن شرایط و سرگرمی و تفریح اقدام به احداث استخر کرده‌اند.

ضوابط طراحی استخر خانگی

نکته ای که باید در طراحی استخر خانگی مد نظر قرار دهید این است که فضای مورد نظر که می‌خواهید استخر را در آن بنا نمایید، مشخص کنید. البته منظور از محوطه لزوماً زمین روباز فضای است که شما قصد دارید برای احداث استخر استفاده نمایید. توجه داشته باشید فضای که برای ساخت استخر در نظر می گیرید باید توسط پیمانکاران مجرب تعیین شود.

 در واقع منزل شما باید فضای کافی را برای طراحی و ساخت استخر خانگی داشته باشد. دومین موردی که باید به آن توجه داشته باشید ابعاد استخر خواهد بود. معمولاً استخر را به شکل مستطیل می سازند و این شکل هندسی متداول ترین نوع استخر خواهد بود. به همین خاطر استانداردی برای ابعاد ها وجود دارد. معمولاً طول استاندارد استخرها که در طراحی استخر خانگی باید رعایت شود بین ۱۲.۵ تا ۵۰ متر می باشد.

اگر فضای مورد نظر شما بیشتر باشد طول استخر به ۵۰ متر خواهد بود. هرچه فضای شما کوچکتر باشد طول استخر کمتر خواهد بود. توجه داشته باشید طول استخر های آپارتمانی معمولاً ۱۲.۵ و گاهی کمتر در نظر گرفته خواهد شد. موقعیت استخر از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد که باید طبق استاندارد دارای ویژگی هایی مثل زاویه دید با حاشیه استخر، وجود درخت اطراف استخر، زاویه تابش خورشید و … باشد.

ساخت استخر خانگی به صورت توکار یا روکار

ساخت استخر خانگی معمولاً به صورت توکار و روکار طبقه بندی می شود.

استخر توکار

استخر توکار بیشتر در آپارتمان های استفاده خواهد شد که فضای کمتری را در اختیار دارند. استخر در خانه های ساحلی به خاطر داشتن فضای کافی استفاده خواهد شد، اغلب از نوع پیش ساخته می باشند. این نوع سازه در مدت زمان بسیار کوتاهی آماده شده و در آن فضای آماده سازی شده موردنظر تعبیه می شود.

استخر روکار

بهتر است بدانید استخر روکار مثل یک وان بزرگ می‌کند که بر روی سطح زمین کار گذاشته خواهد شد. استخر ها دارای لبه و کناره های سنگی و چوبی می باشند. از کناره‌ها به عنوان نشیمنگاه استفاده خواهد کرد. با قرار دادن بالشت هایی در اطراف استخر فضایی را برای استفاده کاربران می توانید ایجاد نمایید.

ساخت استخر خانگی روباز

توجه داشته باشید ساخت استخر خانگی در حیاط خانه ها و یا حتی در طراحی ترانس آپارتمان ها، در پشت بام آپارتمان ها اجرا خواهد شد. توجه داشته باشید استخرهای رو باز معمولاً پایه ثابت دکوراسیون خارجی خانه های ویلایی و منازلی می باشند که از فضای کافی برای ساخت استخر برخوردار هستند. استخر روباز به خاطر این که نیازی به تهویه گرمایش و سرمایش ندارند نسبت به استخر سرپوشیده از هزینه کمتری برخوردار می باشد. این استخرها برای آفتاب گرفتن در فصل تابستان بسیار مناسب خواهند بود.

ساخت استخر خانگی سرپوشیده

برای داشتن یک فضای لوکس و بسیار عالی و پرکاربرد در تمامی فصول سال اپارتمان ها، مجتمع های مسکونی، برج ها و .. استخرهای خانگی سرپوشیده را طراحی می‌کنند. این استخرها مکانی بسیار مناسب و عالی برای شنا و تفریحات آبی به صورت انفرادی یا خانوادگی می باشد که در داخل فضای بسته و مصرف اجرا خواهد شد.

 توجه داشته باشید استخر سرپوشیده به اندازه یک استخر در فضای باز هزینه‌های مربوط به مکان سرپوشیده که در آن احساس می‌شود هزینه بیشتری داشت. با وجود اینکه هزینه بیشتری برای دسته این نوع سوخت مصرف می شود طرفداران بیشتری دارد. این استخرها معمولاً در تمام طول سال مورد استفاده قرار گرفته و آن را متناسب با نوع دکوراسیون داخلی می توانید طراحی نمایید.

شما بازدید کنندگان گرامی می توانید تمامی تجهیزات مورد نیاز برای ساخت و طراحی استخر خانگی را از فروشگاه ایمکس کو دات کام تهیه نمائید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت https://emauxco.com/   مراجعه کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ساخت استخر، سونا و جکوزی و اطلاع از قیمت محصولات استخری ایمکس می توانید با کارشناسان ما در ایمکس کو دات کام از طریق شماره های زیر تماس بگیرید.

۱۴۵۳ (مشتریان ساکن تهران)

۰۲۱-۸۸۸۶۱۴۰۰ (مشتریان ساکن شهرستان)

zahra.akbari

Share
Published by
zahra.akbari

Recent Posts

تاسیسات استخر خانگی

تاسیسات به معنی احداث ساخت و بنیان گذاری می باشد. به طور کلی تاسیسات استخر…

2 سال ago

بازسازی استخر و جکوزی

بازسازی و نوسازی استخرهای قدیمی به خاطر دلایل فنی و اقتصادی برای بسیاری از افراد…

2 سال ago

طراحی استخر و جکوزی

طراحی استخر و جکوزی معمولاً تابعی از استانداردهای مهندسی ساختمان می باشد. توجه داشته باشید…

2 سال ago

طراحی تاسیسات استخر

طراحی تاسیسات استخر به دانش، تبحر و تخصص بالایی نیاز دارد و به همین دلیل…

2 سال ago

سازنده استخر و جکوزی

توجه داشته باشید سازنده استخر و جکوزی زمانی وارد روند اجرای ساخت استخر در واقع…

2 سال ago

خدمات اسید شویی استخر و جکوزی

اسیدشویی استخر و جکوزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تمامی افرادی که استخر شخصی…

2 سال ago